[itzul] Zalantza

JMN JMN aupaurrera a bildua gmail.com
Ast, Aza 5, 18:17:37, CET 2015

2015/11/05 18:09(e)an, LARRINAGA LARRAZABAL, ASIER igorleak idatzi zuen:

> Nor kasuaren aposizioa "nori" kasuan?
>
> Nork esan du horrelakorik?

Esango didazu zer paradigmakoa den "zaidanak" hori?

> Egunak subjektua da?
>
> Jakina.

Ez dut uste kostatzen zaizun ezer (objektua) subjektua izan daitekeenik.

> Zein da aditz nagusia? "Dira"?
>
> Jakina.

Hain jakina bada, zergatik agertzen dira objektuak aposizioan (kostatzen
zaidanak). Nik dakidala, izan aditz iragangaitza da.

> Egunak dira.................... zaidanak (NORI?)
>
> NORI zer?
>
>  NORI ZAIONAK!!! (egunak? edo zer zaio nori horri??)
>
> Asier Larrinaga

Hala ere, bi esaldietan ere, erdararen morrontza nabarmena da.

> [...]
>
>     “kostatzen zait” aditzaren argumentuak “JAIKITZEA” eta “NIRI”
>     dira. Beraz: ZAIT.
>
>     “Egunak” ez dira “kostatzen zait” aditzaren argumentu, eta beraz,
>     berriro ere, “kostatzen zait” aditzak ez du zertan pluralean joan.
>
>     Baina “...kostatzen zaidanak” erlatibozko esaldia “egunak”
>     sintagmaren aposizioa da, eta numeroaren komunztadura bete behar
>     du. Honela, beharbada, garbiago ikusten da (erlatibo marka bitxia
>     onartzen bazait):
>
>     Badira egunak, goizean jaikitzea kostatzen zaidanekoak.
>
>     Dena dela, nik ez nuke “-neko” erlatiboa ipiniko.

---