[itzul] Euskalkia baldintza itzulpen ofizialetan (Koldo Biguri)

Pedro Mari Etxezarraga agarralde a bildua gmail.com
Lar, Ots 18, 22:46:40, CET 2017

Ez joa gura polemikarik isiotu, baia afera gehiago zehaztu beharko heunke,
ze halan egin ezik bajauk arriskua gauzak txarto ulertuteko.

Beitik, neu be ibilia nok euskal lurraldeetan (Nafarroan sikeran) eta
 neure batutxoagaz gehien antzean eroso xamar ibili nok. Nire herriko bat,
ostera,  ez leitike horren eroso ibiliko beste lurralde batzuetakoakaz. In
conclusion: bizkaieratik batura dago aldetxeoa, eta horreri oratu behar
jako behar dan lekutik.

Guztiagaz be, arazoa sakon-sakonean da (Bizkain behintzat, hiztun onen
kasuan izan ezik) eze,  tamala emoten dauen batua egiten dala, hau da,
bizkaierazko itzulinguruak erabilten mukur, lexikoa ez ei da egoki
baturako, eta beste hainbat arlo (xelebreetan xelebreena dok
baia, halangorik aitatu ezkero,  legora egiten deutsuela, ze egingo
jeutsaguk ba!) (Eskuna dok, ostera, "txakur gosetienak be, ukatu ez amea").

Egoera horren eragile nortzuk direan: eskoletako maixuetariko ardurakako
batzuk, politikoen berkakuna baragarria, progre euskaldun xirtzilduen
ababukako pedantekeria, etab., etab,. etab.

Berba bitan esanda: arazoa ez da batua, ezpabere arlo asko jorratu beharra.

Por zierto, niri neuri, nafar askok egiten daben batua sano gustetan jat.

Iņaki Irisarri , ItzuL-en bidez<itzul a bildua postaria.com> igorleak hau idatzi
zuen (2017(e)ko otsaila 18 13:54):