[itzul] Clase propietaria- clase poseedora

Jose Vazquez hanizanik a bildua gmail.com
As, Aza 27, 21:14:43, CET 2018

Ukandunen (edo izandunen) klasea.

ukandun: 1. "Possesseur, propriétaire" VocBN y Gèze. "Hacendado" A.
Emazte bat ar dezaket ukanduna, nere eralgi-bearrak ez geitzeko. Or Aitork
145. Ukandun aunitzek, ba, Kristautasuna azken orenean beuren gogapea bare
idukitzeko, onura derakarkien sistema lokagabea uste zuten zala. EG 1957
(3-4), 106. 2. (El) que posee algo. Bestela esan, gizonak dira izandunak
edo ukandunak, bihotz zuzena bestek, gizonek hain zuzen, izana edo ukana
da. MEIG VII 110.

edukitzaile: 1. (El) que mantiene, conserva, tiene, sostiene, etc.
"Absconsor [...] sekretu idukitzáillea" Urt I 44. "Tenedor" Lar y Añ.
"Idukitzaile, celui qui tient, détient" Dv. v. edukile. Hagoan
idukitzaillea. EZ Man II 191. Lurrean Iainkoaren lekuaren edukitzaillea eta
haren egiazko Bikarioa. Mat 68. Hitz emanen edükile. Bp I 49. Ba-dezu
nonbait zuk zere Jangoiko idukitzalle, erne, onari adiña zor diozunik? Mb
OtGai I 115. Eleizea dalako euren [Sakramentuen] eukitzallea. Itz Azald
123. Ttipia izanagatik / Azkarra jolia, / Aizpa bide zuen / Idukitzailia.
LuzKant 95.  Jainkoa orobat da gure egilea, gure bizirik idukitzalea. Dh
309. "Topador en el juego, idukitzallea" Lar. Cf. eduki (I, 6). 2.
eukitzale. Tenedor (instrumento de mesa). Arrotu ezazu arraultz zuringoa,
eukitzale edo tenedore batez. ArgiEA 12-6-1921, 1.