[itzul] Zalantza - chácena euskaraz

Joxe Mari Berasategi Zurutuza jxmbezu a bildua gmail.com
Ast, Ots 28, 20:26:27, CET 2019

Gabon, Haizea:

Zer iruditzen "gatzaripea"?

Bide hauetatik ibili naiz proposamena egiteko:

RAE
chácena

Del cat. /jàssena/ 'jácena'.

1. f. /Teatro./ Espacio rectangular situado detrás del escenario,
utilizado para acceder a él, para darle profundidad o para depositar o
almacenar objetos.

jácena

Del cat. /jàssera/ o /jàssena,/ y este del ár. hisp. /ǧásr/ 'puente de
madera', 'viga'.

1. f. Arq. viga maestra. <https://dle.rae.es/?id=bnpTKxq#GBxrGjv>

  Palabras que se quedan detrás del ‘backstage’
  El País (2015-02-08)

  (azpimarrak eta letra larriak nik jarriak dira)
*Chácena.* Usada por regidores y tramoyistas. Definida así en el
/Diccionario:/ “En algunos teatros, _amplio __espacio rectangular,__en
el centro del__muro del fondo del escenario_ BAJO LA JÁCENA QUE LO
SOSTIENE, usado como acceso posterior al escenario, como depósito de
bultos o como prolongación de la escena”. Procede del catalán /jàssena/
(jácena o viga maestra), idioma que la tomó a su vez del árabe /(gásr,/
viga).

Euskalterm

  jácena

- Eraikuntza eta hirigintza > Eraikuntza-elementuak -

eu     gatzari

Definizioa :
Eraikuntza bateko habe nagusia, zutabe edo koloma gainean bermatzen dena
eta bere gainean beste habe horizontal batzuk edo eraikuntzaren gaineko
zatiak sostengatzen dituena.

Orotarikoa

2 gatzari(B ap. A; VocB).

Viga maestra.

Ezertarako balio badizu...

Joxe Mari Berasategi
Gasteiz

28/02/2019 19:38(e)an, Haizea Beitia igorleak idatzi zuen: