[itzul] Siglak karguak izendatzeko: izen berezi ala arrunt?

Patxi Petrirena Altzuguren p.petrirena a bildua elhuyar.eus
Or, Eka 14, 13:41:32, CEST 2019

Erabilerak erabilera, kargu-izenak izen arruntak dira (lehendakari,
zuzendari nagusi eta gainerako guztiak barne), eta, sigla bidez adierazten
diren kasuan ere, 'eutsi' egiten diote izaera horri (sigla gisa ere
erabiltzen diren gainerako kontzeptuek bezala: "igo egin da
kontsumo-prezioen indizea", "igo egin da KPIa"...).

Azkena ikusi dudana DBO da, datu-babesaren lege berriko figura bati
dagokiola: datuak babesteko ordezkaria. Bat etorriko gara "DBOaren
eginkizunak" idatziko dugula (eta "debeoaren eginkizunak" esango) sigla
erabiliz gero.

Zureetan, nire ustez, "LEPak erabakiko du" eta "LEPek erabakiko dute",
"NEPak erabakiko du" eta "NEPek erabakiko dute.

*Patxi Petrirena Altzuguren*

[image: @itzulpenzerbitzua] <https://twitter.com/ElhuyarHizk>
<https://www.facebook.com/elhuyar.fundazioa?fref=ts>
[image: https://www.elhuyar.eus/info/sinadura/elh-hizkuntza.png]

p.petrirena a bildua elhuyar.eus <itzulpenak a bildua elhuyar.eus>
tel.: 943363040 | luzp.: 216
@elhuyarItzulpen

Zelai Haundi, 3. Osinalde industrialdea
20170 Usurbil

*www.elhuyar.eus * <http://www.elhuyar.eus>

Mezu honek, baita erantsitako edozein agirik ere, isilpeko informazioa izan
dezake. Informazio hori jasotzeko baimena izendatutakoak baino ez du. Zu ez
bazara adierazitako hartzailea, indarrean dagoen legeriaren arabera
debekatuta daukazu informazio hori baimenik gabe erabili, hedatu eta/edo
kopiatzea. Mezu hau errakuntza baten ondorioz jaso baduzu, jakinarazi
bidaltzaileari, eta ezaba ezazu. Eskerrik asko.

Hau idatzi du Araitz Jauregi (araitzjl a bildua hotmail.com) erabiltzaileak (2019
eka. 14, or. (13:08)):