[itzul] -ar/-tar/-dar atzizkia familia izenekin

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
As, Urr 29, 15:33:12, CET 2019

Familia-izenekin,* -tar/-dar* aldaerak erabiltzen dira, eta* -ar *ez da
erabiltzen ("ganboar" hor badago ere). Euskaltzaindiaren 182. arauan
zehaztuta dago:

Dinastiak izendatzeko irizpideak

1- Dinastiak eponimo (jatorri-izen) ezaguna duenean –pertsona bat edo leku
bat– eratorpena baliatu ohi da: *-**tar* atzizkia erabiltzen da (edo *-dar*
aldaera, baldin eta izena *-l*, *-m* edo *-**n* letraz amaitzen bada)
dinastiako kideak izendatzeko. Adibideak:

*akemenestarrak *(eponimoa: *Akemenes*)
*ptolomeotarrak* (eponimoa: *Ptolomeo*)
*sasandarrak* (eponimoa: *Sasan*)
*mauryatarrak *(eponimoa: *Chandragupta Maurya*)

*Alfontso Mujika Etxeberria*
ITZULPENAK, ZUZENKETAK ETA TREBAKUNTZA

[image: https://es.linkedin.com/company/elhuyar-fundazioa]
<https://es.linkedin.com/company/elhuyar-fundazioa>
<https://twitter.com/elhuyarhizk>
<https://www.youtube.com/user/ElhuyarFundazioa1>
<https://es-es.facebook.com/elhuyar.fundazioa>
<https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/negozio-unitatea/hizkuntza-eta-teknologia>
*a.mujika a bildua elhuyar.eus* <a.mujika a bildua elhuyar.eus>
Tel.: 943363040 | luzp.: 217

Zelai Haundi, 3
Osinalde industrialdea
20170 Usurbil

<http://www.elhuyar.eus> <http://www.elhuyar.eus>*www.elhuyar.eus
<http://www.elhuyar.eus/> *

<http://hiztegiak.elhuyar.eus/bazkidetza> <http://www.elhuyar.eus/>
<https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/laguntzaileak/elhuyarkide-izan>
Mezu honek, baita erantsitako edozein agirik ere, isilpeko informazioa izan
dezake. Informazio hori jasotzeko baimena izendatutakoak baino ez du. Zu ez
bazara adierazitako hartzailea, indarrean dagoen legeriaren arabera
debekatuta daukazu informazio hori baimenik gabe erabili, hedatu eta/edo
kopiatzea. Mezu hau errakuntza baten ondorioz jaso baduzu, jakinarazi
bidaltzaileari, eta ezaba ezazu. Eskerrik asko.
Ez inprimatu mezu hau ezinbestekoa ez bada.