[itzul] Trabajo de campo

Bittor Abarzuza bittorbe a bildua gmail.com
Ast, Uzt 9, 22:37:28, CEST 2020

Kaixo, arratsalde on:

Dirudienez, landa-lana erabiltzen da, nahiz eta nahasgarria izan, nire
irudiko; ze, landa hitza, nik uste, esnahai mugatua izan beharko luke,
herrietako eramuari dagokion lekua izanda. Horrela, landa-etnologia
(Frantzian) edo landa-antropologia (leku angloxaxoietan) existitzen da eta
bereizten da hiri-etnologia/antropologiatik, nik uste.

"Landa-lan" honako erreferentzian agertzen da:

Antropologiako hiztegia / UPV-EHUko Euskara Zerbitzua eta Balioen Filosofia
eta Gizarte Antropologia Saila. [Bilbo] : Euskal Herriko Unibertsitatea,
Argitalpen Zerbitzua, [2014]

ES: trabajo de campo
FR: travail de camp, travail sur le terrain
EN: field work

Ikus "lekuan lekuko lan"

"er. sint. Parte-hartzearen bidez gizatalde batean egiten den azterketa.
Komunitate jakin batean egiten den antropologia-ikerketa trinkoa, denboran
zehar luzatzen dena. Sarritan antropologian erabiltzen da, etnografiaren
oinarri gisa; arkeologoek ere egitemn dituzte lekuan lekuko lanak, baina,
gahienean, ez pertsona bizidunen inguruan. Tradiziozko lekuan lekuko
lanaren jarraitzaileek diote zuzeneko esperientzia dela jedearen kulturen
beharrak ezagutzeko modurik egokiena".

Bestalde, badira bi kontzeptu, bada, agian zehatzagoak eta egokiagoak izan
daitzekeenak: azter-eremu eta *lekuan lekuko lan edo ikerketa*. Biek ala
biek jakintza-arloko metodo/eremu kualitatiboari errerentzia eginen
liokete(behaketa parte-hartzailea, elkarrizketak...).

Hori guztia, beharbada, honako liburuan ere aurki daiteke:

Etnologiaren nozio giltzarriak: azterketak eta testuak/ Marie-Odile Géraud,
Olivier Leservoisier, Olivier, Richard Pottier; languntzailea, Gérdald
Gaillard. Bilbo: EHU, 2011.

Ongi izan, Bitor

Hau idatzi du Alfontso Mujika Etxeberria (a.mujika a bildua elhuyar.eus)
erabiltzaileak (2020 uzt. 9, og. (13:29)):