[itzul] separación de bienes

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
Ost, Ira 21, 11:24:08, CEST 2022

Kaixo, lagunok.

Euskalterm-en begiratu dut *separación de bienes*, baina, nire
harridurarako, ez dut topatu (bidenabar esanda: zer gertatzen zaio bolada
honetan Euskaltermi, gaztelaniaz tildez idazten dudanean halakorik ez
identifikatzeko?).

Beste bilaketa batzuetan, "ondasun-banantze" edo "ondasun-banaketa" aurkitu
ditut, baina itzulpen okerrak iruditzen zaizkit, honakoagatik: bai
banantzea bai banaketa, ekintza batzuk dira. Baina "separación de bienes",
ulertzen dudanez, ez da ekintza bat, egoera bat baizik: ezkontideen
ondasunek bereizita irautearen egoera.

Horrenbestez, niri itzulpen egokia "bereiztasun"en ildokoren bat bururatzen
zait, askatua egotearen egoera "askatasuna" den bezalaxe.

Euskaltzaindiaren Hiztegiak gomendatzen du *bereiztasun *ez, baizik
eta *berezitasun
*erabiltzea... baina, noski, horretaz bestelako esanahi bati buruz ari gara
hemen.

Zer iruditzen zaizue, beraz, "ondasun-bereiztasun"?

Esker mila aldez aurretik.

Xabier Aristegieta