[itzul] musika

agurrutxaga a bildua elhuyar.com agurrutxaga a bildua elhuyar.com
As, Aza 9, 11:55:50, CET 2004

http://www.music.vt.edu/musicdictionary/

Stile rappresentativo

A style of singing developed in the early Italian operas of the late 16th
century that is more expressive than speech, but not as melodious as song.
It is a dramatic recitative style of the early Baroque era in which
melodies move freely over a foundation of simple chords.>

-------------------------------------

Barrokoaren 'recitative' delakoa 'errezitatibo' eman da euskaraz,
izenerako zein izenondorako. 'rappresentativo' delako estiloa opera
italiarraren ezaugarria da, eta ez dut uste arazorik legokeenik mailegu
irentsi gabea erabiltzeko (are gehiago, egokiagoa litzatekeela uste dut;
kontuan hartu, gainera, musikan italierazko hitzak bere horretan hartzen
direla hainbatetan: 'accelerando', 'crescendo', 'prestissimo'...).
Zalantza izan genezake, ordea, 'rappresentativo' izendapentzat hartuz
gero, aposizioan erabili behar genukeen ('rappresentativo' estiloa, edo
'rappresentativo' delako estiloa), ala izenondo arruntzat. Uste dut hobe
litzatekeela izenondo arruntzat hartzea, eta 'estilo rappresentativo'
erabiltzea. Dena den eztbaidagarria izan daiteke.