RE: ER: [itzul] Hasta 43.06 Eur/Día

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Ost, Api 13, 10:18:25, CEST 2005

Badirudi mezu batzuk ez zaizkidala heltzen. Adibidez, Eibarko Udalekoarena
zeharka iritsi zait, Juan Garziarenaren bidez.

"Arte" galdera moduan jarri dut, ez denborazkoak ez lekuzkoak ez direnetan
zalantza sor litekeelako. Eguna (=denbora) aipatzen zenez, gainera,
denborazko kutsu bat hartzen zuelakoan. Dena den, irakurketa-arazoak beste
edozeinenak bestekoak dira, ez handiagoak ez txikiagoak. Matematikako
ikurrak nola irakurri jakin behar.

Bestalde, "arte" lekuzko esanahiarekin, beraz oker, erabiltzea zabalduta
dago eremu batzuetan, eta erabilera okerrok zuzendu egin behar dira, jakina.
Baina "etxera arte" (nahiz eta etxea lekua den) denborazkoa izan liteke, hau
da, "etxera (heldu) arte" (etxeratu arte). Adibidez:

"Ez dizut gozokirik emango etxera arte"
"Ez dizut gozokirik emango etxeraino"?
"*Bidea galipotatu dute etxera arte"
"Bidea galipotatu dute etxeraino"