[itzul] Omega gantz-azido insaturatu edo asegabeak

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
Ast, Uzt 14, 12:49:01, CEST 2005

'insaturatu' forma dela eta, ontzat ematekotan, nik uste dut 'intsaturatu'
behar lukeela, 'intsektu'eta 'intsulina' bezala (eta ez 'insektu' edo
'insulina').
-ns- kontsonante-taldearen ondoren bokala dagoenean, -nts- bihurtzea da
normala (salbuespenak mailegu irentsigabeak izango lirateke, 'inselberg'
gisakoak).

Bestalde, 'asegabe/intsaturatu' bikotea dela eta, datu batzuk:

Kimikariek 'ase' eta asegabe' erabiltzen dute aspalditik (ikus Euskaltermen
bertan: 'aire asea', 'konposatu asegabea'...). Biokimikariek
'intsaturatu' -ez 'insaturatu'- erabiltzen zuten lehen. Adibidez, EHUn
itzulitako Lehninger-en 'Principles of Biochemistry' liburu famatuan
'intsaturatu' erabili zen. Gerora, EHUko biokimikariak 'ase' eta 'asegabe'
erabiltzen hasi dira, kimikariak bezala, eta EHUk laster argitaratuko duen
Brock-en 'Biology of Microorganisms' liburuaren itzulpenean, 'gantz-azido
ase' eta 'gantz-azido asegabe' erabili da.

Elhuyarren 'gantz-azido asegabe' erabiltzen da.

Azkenik, terminologia bazterrera utzita,itzulpena ez zait itxurazkoa
iruditzen. Euskarazko segida hau: <Osasunerako funtsezko diren gantz-azido
insaturatu OMEGATAN ABERATSA> ez dut ulertzen. Nik honelako zerbait jarriko
nuke:

OMEGATAN ABERATSA:
omegak gantz-azido asegabeak dira, funtsezkoak osasunerako

Alfontso Mujika
Elhuyar Hizkuntz Zerbitzuak