[itzul] Kolore, kolore!

Patxi Petrirena altxupere a bildua euskalerria.org
As, Mar 22, 13:55:19, CET 2005

Udaberria iritsi da, ala? ;-)

Oso galdera polita, eta ona, uste dut. Nik oso ikuspegi subjektiboa emango
dut (koloreez ari garela...).

Koloreak izendatzen ikasi nuenean, honela ikasi nuen:

zuria
beltza
gorria
arrosa kolorea ('arroskolorea')

Alegia, niretzat 'galtza gorriak' izan zitezkeen bezala izan zitezkeen
'galtza arrosa-koloreak'. Hori hala izan da niretzat.

Hortaz, oso ongi ulertu nuen, nire ezagumenduarekin guztiz bat
baitzetorren, Josu Zabaletak 'Itsaso ardo kolorea' itzuli zuenean,
Sciasiaren liburua (Erein, 1991). 'Itsaso urdina' bezala, 'itsaso ardo
kolorea'.

Hori noraino zabaldu? Urrats asko oso arin 'saltatuz', nirea esango dut:

a) 'Galtza arrosa koloreak' esatetik errazago jo dut 'galtza arrosak'
esatera 'arrosa koloreko galtzak' esatera baino.

b) Ez ditut inondik ere berdin ikusten 'arrosa kolorea' eta 'gorri
kolorea', esaterako.

c) Oso-oso arrotz egiten zait, hortaz, 'gorri koloreko galtzak' esatea.

Lehen esan dudan bezala, nire bizipena (eta bizi-poza, noski).

Patxi

Lortu posta elektronikoa doan >>> http://www.euskalerria.org
Lortu posta elektronikoa doan >> http://www.euskalerria.org