[itzul] Kolore, kolore!

Patxi Petrirena altxupere a bildua euskalerria.org
Ost, Mar 23, 11:30:36, CET 2005

Anttonekin guztiz ados, 'arrosa' eta 'laranja' kolore-hitz
 (izenondo) bihurtu direlakoan edo horretarako bidean direlakoan. Berez,
'arrosa'ri dagoeneko aitortua zaio izenondo kategoria, Euskal Hiztegian
gutxienik.

Anttonek aipatutako 'fuksia', 'turkesa', 'zian' eta abarrez
 ere badago zer esana, bai. Nik ez dakit kasu berean diren, baina 'karmin'
eta 'kaoba' ere gehituko nituzke, eta beste hainbat izango dira.

Horiek denak, zenbaitetan behintzat, kolore-izenondo baten
 zehaztaile (izenondo?) moduan joaten dira. Beste batzuetan, beregain
izatera iritsi direla dirudi:

(Gaztelaniaz, adibidez:)

rojo fucsia
azul turquesa
marrón caoba

Azkeneko hori, esterako, 'kaoba' zuhaitzaren tankerako
 marroia-edo da. Nik esan behar banu, 'kaoba-marroi', baina... segurtasunik
gabe, jakina.

Patxi
Lortu posta elektronikoa doan >>> http://www.euskalerria.org
Lortu posta elektronikoa doan >> http://www.euskalerria.org