ER: [itzul] Hobe esan

Juan Garzia Garmendia svrinsjg a bildua sv.ehu.es
As, Maiatza 3, 12:30:53, CEST 2005

Arrazoia duzu, Asier, jakina: horiek dira ondoen eta zabalen errotuta dauden
formak. Hala ere, "hobe esanda/esateko" nabarmen okerra izanik, "hobe esan"
zalantzazkoagoa da, ez baitago hain garbi zein den egitura (bistakoa da
kalkoa dela, baina hori ez da berez bekatu).

Hiztegi batuak ez dakar "hobe esan", baina ezta "hobeto esan" ere (bai,
ordea, "hobeki esan").

Horrek, nik uste, esan nahi du molderik tradiziozkoenak (ekialdean)"hobeki
esan/erran (+esateko/erraiteko)"  eta (mendebaldean)"hobeto esanda-esateko"
direla, baina ez dut uste debekatzen denik "hobeto esan" erabiltzea,
Orotarikoko adibide apurren bidetik.

Jakina, HBan ez bata eta ez bestean aipatzen ez diren arren, zalantzazkoagoa
da "hobe esan" moldearen egokitasuna, eta (hori esan nahi nuen) "egia esan"
esapidea erabiltzen duten hiztunen belarriak ebatzi behar du auzi hori,
besteentzat "esan" horretan baitago koska, batez ere.

Funtsezkoena, alegia, ea "hobe ikusteko" inolaz ere erabiliko ez lukeen
hiztunik baden hala ere "hobe esan" normaltasun osoz erabiltzen duenik. Eta
baiezkoan nago ni, hiztun guztiz "natural"ei ere entzuten baitiet neure
inguruan. Estimatuko nituzke, hala ere, horri buruzko oharrak.