ER: [itzul] Celtatik puntu batera?

Juan Garzia Garmendia svrinsjg a bildua sv.ehu.es
As, Maiatza 17, 17:39:32, CEST 2005

Uste dut bi kontu nahasten ditugula hor: berez zer dagokion, batetik, eta
(geuk eragindako) nahasteak saihesteko egitera behartzen garena. Esan nahi
dut oinarrizko esapide osoa ageri denean zalantzarik gabe egiten duguna:

"Zaragoza futbol-taldea dagoen postutik hiru puntura"

zalantzazkoaxeagoa bihurtuz doakigula pausoz pauso:

"Zaragoza futbol-taldetik/taldearengandik hiru puntura"

eta areago, noski, hurrengo pausoa eman eta, gainera, geratzen zaiguna
leku-izentzat hartzekoa bada:

"Zaragozatik hiru puntura" / "Tenerifetik hurbil dago Zaragoza"

Kasu horretan, hain zuzen, halako anbiguotasun eta nahasbiderik sortuko ez
duen moldera jotzen du, hoberik ezean, hainbat hiztunek:

"Zaragozarengandik hiru puntura" / "Teneriferengandik hurbil dago Zaragoza
(taldea)"

Hala ere, ez dago batere garbi egokia den arrazoi horrengatik jotzea
bizidunen deklinabidera. Nire ustez, ez da, berez, gramatikalki zuzena
jokaera hori, eta esapide osoagora jo beharko genuke, edo joskera
alternatiboetara.

Horrekin ez dut esan nahi guztiz garbi dagoenik bizidunen deklinabidearen
muga zehatza non den. Gure amak, adibidez, "baloia(ren)gandik gertu" esango
luke, eta ez "baloitik": mugimenduak egiten ote du bizidun baloia?