[itzul] Zenbatero

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
As, Urt 31, 10:14:30, CET 2006

"Zenbatetik?" esanda, zerbait falta zait. "Zenbatetik zenbatera?" bai.
Bestalde, "zenbatero?" bezala "hainbatero" ("hainbatero-hainbatero") ere
zaku berean sartuko nuke, ondo ala txarto dauden jakin barik. Nik erabiltzen
ditut horiek biok, nahiz eta gero "hiru egunean behin" esan, ez dut
erabiltzen ostera "*hiru egunero", ez "*hiruro", baina bai "hamabostero" =
hamabostaldiro (cf. "hamabosta emon dau oporretan").

Jon

-----Mensaje original-----
De: Rey Escalera, Fernando (Itzultzailea:NAO/BON)
[mailto:fernando.rey.escalera a bildua cfnavarra.es]
Enviado el: martes, 31 de enero de 2006 8:17
Para: altxupere a bildua euskalerria.org; ItzuL
Asunto: RE: [itzul] Zenbatero

Patxik berdinketa haustea nahi denez, hona nire botoa.

Hizkuntza kontu bizia da eta hiztun gehienak hori esaten hasiko balira, ba,
azkenean onartu beharko genuke, baina... Nik behinik behin ez nuke
bultzatuko.
"Zenbatero" bultzatuz gero, zer arrazoi izanen ditugu gero "bi astero" edo
"zortzi orduro" gaizki daudela esateko?
Ongi dakigu zer gertatu den. "Egunero", "urtero" eta halakoetatik salto egin
eta orain "zortzi orduro", "hiru astero" eta halako formak zabaldu dira.

Nik betiko bidetik joko nuke.

"zortzi ordutik"
"zortzi ordutik behin"
"zortzi orduan behin"

Eta "cada cuánto", "cada cuánto tiempo" galdera egiteko:
"zenbat ordutik?"
"zenbat egunetik?"
"zenbatetik?"

Zenbatetik hartu behar dut pastilla?
Zenbat ordutik hartu behar dut pastilla?

Ea beste inork berdinketa jartzen duen, edo 4-2koa.

Fernando Rey.