[itzul] aquilegias azules

GOIKOETXEA G LANGARIKA, IRATXE goikoetxea_iratxe a bildua eitb.com
Iga, Eka 25, 11:30:29, CEST 2006

Gaur irakurri dut Agurtzaneren galdera eta eman dituzuen erantzunak.

Aquilegiak direla eta, neu ere loreon euskal izena topatu guran ibili
nintzen lehengoan, eta ez nuen gauza haundirik argitu. Beste askotan
gertatzen den legez, nahaste handia dago. Euskaltermek  kuku-belar dakar,
baina Orotarikoan 'kuku-belar' eta 'kuku-lore' Digitalis generoaren ordaina
dira. 'Kuku-praka' sarreran, ostera, gehiago ematen dira: capuchina, boca de
dragón, aguileña... Eta 'narciso' (=txutxufraka).

Loreetan ez naiz batere aditua, baina bai zalea, eta susmoa dut loreon
arnasa laburra adierazteko erabiltzen dela 'kuku' hitza. Hori dela eta,
Asierrek proposatutako moduan jokatuko nuke neuk ere: latinezko izendapenari
helduta.

Argazkiak ikusi gura izanez gero, polit askoak daude hemen:

http://www.bielsa.com/natura/flores.html