[itzul] Hermanas Hospitalarias del Sagrado Corazón

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
As, Ira 26, 11:45:06, CEST 2006

Bai, halakoetan zalantza egin ohi dugu ea begirunea zor zaion jatorrizko
testuari (alegia, zuzena ez izanda ere, 'ofiziala' bada, gu nor gara hori
aldatzeko?) edo ea logikoa den garai bateko gehiegikeriei (funtzionari,
notari... delegaritza...) eustea.

Eta erantzuna ez da hain erraza, nik uste. Izena ofiziala bada, eta
erregistratuta badago, guk aldatu behar al dugu?

Adibidez, EIZIEren hasierako izena, oker ez banago, <Euskal Itzultzaile,
Zuzentzaile eta Interpretarien Elkartea> zen (Gaur egun, <Euskal
Itzultzaile, Zuzentzaile eta Interpreteen Elkartea> da). EIZIEk izena aldatu
ez balu, ez dut uste zilegia izango zenik guk, 'interpretari' forma
desegokia dela-eta, aldatzeko lizentzia hartzea.

<Ahizpa Ospitalariak>, berriz, izen ofizala al da? Izen erregistratua al da?
Uste izatekoa da ezetz (baina uste hutsa da). Hala bada, pentsa dezakegu
garai bateko 'bekatutxoa' dela eta zuzentzen ausar gintezke, Baina oso gai
labaina iruditzen zait.

Alfontso Mujika