[itzul] ER: "balea" eta "egia"

Juan Garzia Garmendia svrinsjg a bildua sv.ehu.es
Or, Ira 29, 10:00:35, CEST 2006

Arrazoi osoa du Alfontsok, baina uste dut aurkitu daitekeeka zerbait,
usadioaren azpian edo oinarrian, halako dibergentziak neurri batean
esplikatzen edo justifikatzen dituena.

Badirudi eratorpen-atzizki batzuk "itsatsiagoak" edo direla (-kume) beste
batzuk baino (-zale). "Zale", hain zuzen, erantsi gabe ere erabil daiteke
oraindik zenbait joskeratan, nahiz itsatsiak joateak ondorio semantiko
nabarmenak izan: "baleazale/kamioizale" lanbidea da, eta
"balea-zalea/kamioi-zalea", berriz, ez.

Alfontsok aipatzen duen hitz berriak halako laburduraz moldatzeko
debekua-edo ere, ez dago oso urrun horretatik, nahiz gauza bera ez izan.

Horrekin batera, fonetika-kontuek ere eragin lezakete, beharbada, batez ere
hiru bokal segidan egokituko liratekeenean: "balEAOntzi".

Badakit espekulazio hustzat har daitezkela horiek guztiak, baina ni Sanchez
Ferlosioren esanaren jarraitzaile tematia naiz: oraindik arrastoa aurkitu ez
zaion araua izaten da, hizkuntzan, anomaliatzat jotzen duguna.