[itzul] Alamartxoa

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
As, Eka 26, 10:12:02, CEST 2007

Alegia, Campus Martius dateke horren jatorria. Eta hortik kanpomartxo ospakizun edo jaia.

"El Campo de Marte era una explanada situada en el exterior de las ciudades y sus murallas, fuera (...) de las urbes. Este lugar estaba consagrado al dios Marte, dios de la guerra.
En el Campo de Marte se hacían los ejercicios militares y juegos gimnásticos de los jóvenes, (...)."

Alamartxoa ez da urrun ibiliko.

Jon Agirre

-----Mensaje original-----
De: itzul-bounces a bildua postaria.com [mailto:itzul-bounces a bildua postaria.com] En nombre de Xabier Mendiguren
Enviado el: martes, 26 de junio de 2007 9:09
Para: ItzuL
Asunto: Re: [itzul] Alamartxoa

Champs de Mars eta Campo de Marte (de Marzo beste izendapen batzuetan)
oso-oso izendapen zabalduak dira gure aldameneko hizkuntzetan. Jatorria
Erroman dago, eta armadak bere ospakizunak egiten zituen toki bat zen,
funtzio erlijioso, militar eta politikoak zituena. "Kanpomartxo" hortik
datorrela esango nuke. Zaldibiako "alamartxoa", berriz, ez dakit.

X.