[itzul] Olentzaro / Olentzero

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
As, Aza 20, 11:10:15, CET 2007

Nire ustez, Henrike Knörrek Euskera aldizkarian idatzi duenetik segi
daitekeen ondorio bakarra da Henrike Knörren hobespena "Olentzaro" dela.
Ez dut uste hortik segi daitekeenik Euskaltzaindiak hori ontzat ematen
duenik.
Beste kontu bat da Euskaltzaindiak zer arautuko duen, inoiz hori
arautzea erabakitzen badu.

Nolanahi ere, ez dut uste irizpide etimologista nagusitzen denik
Euskaltzaindiaren arauetan. Gehienbat idatzizko tradizioari (eta, neurri
txikiagoan, gaur egungo erabilerari) erreparatu dio Euskaltzaindiak,
orain artean, hala Hiztegi Batuan nola toponimian.

Orotariko Euskal Hiztegiak, adibidez, "Olentzero" du sarrera nagusi, eta
"Olentzaro", "Onentzero", "Onentzaro", "Onontzero" eta "Orentzaro"
bgarren mailako formatzat ematen ditu.

Ereduzko Prosa corpusak gaur egungo erabilera "landuaren" nolabaiteko
argazkia ematen digu:

"Olentzero"
Emaitza: 	190 agerraldi / 186 esaldi
Liburuetan: 	39 esaldi / 	11 liburu
Prentsan (gehienak Herria aldizkariarenak) : 147 esaldi / 81 artikulu

"Olentzaro"
Emaitza: 	6 agerraldi / 	6 esaldi
Libureetan: 	4 esaldi / 	2 liburu
Prentsan: 	2 esaldi / 	2 artikulu

Ete Elebila bilatzaileak gaur egungo erabilera orokorraren argazkia
ematen digu:

"Olentzero": 1040 agerraldi
"Olentzaro": 147 agerraldi

Alfontso Mujika