[itzul] praktika onak

Amaia Lasagabaster gureanbai a bildua elgoibarkoizarra.com
Or, Ira 14, 12:51:43, CEST 2007

"Praktika onak" edo jardunbide egokien inguruan irakurri ditudan
hausnarketak direla eta, zein erabali erabakitzeko orduan, beti bezala,
aurrena kontzeptuak zer adierazi nahi duen argi eduki beharko genukeela uste
dut.

1.-Praktika hori lantokietan egitekoa da, dela publikoetan, dela
pribatuetan. Ez da, pentsatzekoa denez, kontratu ugerdo baten bidez langile
baten lan gaitasunaz profitatzea. Praktikan, "praxia"an edo "a priori"
egiten diren aktuazio protokoloak dira, kolektibo eta eskubide ezberdinen
alde jarduteko asmoz pentsatuak. Gizartean arriskuan dauden kolektiboen alde
lan egitea da edo kontuan hartzea (hala, emakumeak, langabetuak, bazterketa
soziala pairatzen dutenak, ingurugiroa, lan istripuen prebentzioa, hizkuntza
gutxituak...) "Buenas practicas"ek, praktikan zeozer ona egitea dakar, ez
dakit jardunarekin lotura zuzenik duen (la práctica) edo en la práctica. Ez
da mailegu berri bat edo hitzari lehendik ez zeukan esanahia bat esleitzea
(la práctica vs. en la práctica).

2.- Ona/egokia. Euskararen erabileran ona eta egokia gauza bera ez zirela
ulertu genuen bezala, hemen ere ezberdindu egin beharko genuke: haurdun
dagoen emakume bat lanpostutik ez botatzea gizartearen garapenerako zer da,
ona ala egokia? Hausnartu horren gainean.

Sonia Isasi