[itzul] Huelga eta greba

Mikel MORRIS mmorris a bildua euskalnet.net
Ast, Ots 21, 15:18:33, CET 2008

Guztiz ados nago. Euskara zaindua (standard Basque) eta kaleko
euskara (colloquial Basque) ez dira berdinak. Benetan, ez dut
ulertzen zergatik zenbait euskaldunek ez duten kontzepto hori ulertzen.
Fifty-cent edo beste rapper-en ingelesa ez da standard English. Han-
hemenka aditzen da baina ingelesdun guztiok badakigu hori ez dela
egunkarian erabiltzeko ingelesa. Berdin gertatzen da euskararekin,
zorionez. Mailak daude. Kontua ez da "odol-garbitasuna", hizkuntz
maila baizik.

Iban Arantzabalek ez du ulertzen zer den kaleko euskara, zer den
araupeko euskara. Gaztelaniaz segur aski asko irakurtzen du. Zer
egingo luke, halako batean, El Pais-en honako hau irakurriko balu:

Inundaciones en Valencia, toda la ciudad bien jodida.

El tonto de culo, Bush, ya lo tiene chungo

Los escrines de compyuter van subiendo de precio.

Los wachimanes están de estraik.

Las tinajeras se caen en amor más fácilmente.

Esan bezala, "huelga" behe mailako euskara da, Fifty-centen mailakoa,
baina badago erabiltzea, gaina, baina ezjakintzat hartzen da (edo
hartzen hasi).

Dena den, grève oso zabalduta dago nazioartean, aipatu bezala,
errumaniarrek, portugesdunek erabiltzen dute, baita turkiarrek
(grev), kosovotarrek, eta albaniarrek ere.

Bakea guztiontzat