[itzul] DIN en ISO

Alfontso Mujika alfon a bildua elhuyar.com
Al, Urt 28, 09:00:39, CET 2008

Barkatuko didazue, baina uste dut Joxemarik egindako galderari proposatu
zaizkion bi aukerak:

"DIN-en arabera (Deutsches Institut für Normung) ISO 9001 eta ISO 14001"

eta

"DIN arauen arabera, enpresak ISO 9001 eta ISO 14001 ziurtagiriak ditu",

borondaterik onenarekin eginak izanda ere, eta gramatikalki zuzenak
izanda ere, esanahiari dagokionez ustelak dira.

Ez du zentzurik esateak enpresa batek normalizazio-erakunde baten
ziurtagiria duela beste normalizazio-erakunde baten arabera.

Akatsaren edo gaizki-ulertuaren jatorria Joxemarik bidali duen mezuan
bertan dago, berak jatorrizko testua gaizki bidali duelako edo berak
duen gaztelaniazko testuan gaizki dagoelako. Izan ere, ez da:

  "según DIN en ISO 9001 y DIN en ISO 14001"

baizik eta:

" según DIN EN ISO 9001 y DIN EN ISO 14001"

"EN" hori "European Norm" da, hau da,  Europako CEN, CENELEC edo ETSI
normalizazio-erakundeetako batek berretsitako estandarra.

Oso normala da arauak era horretara ematea, sigla-segida gisa alegia,
lehenengo estatuaren normalizazio-erakundea (DIN, Alemaniaren kasuan;
NF, Frantzian; SN, Suitzan...), gero Europakoa (EN) eta gero zabalena
(ISO), mundu osokoa.

Beraz, "DIN EN ISO 9001" eta "DIN EN ISO 14001" dauden-daudenean utzi
beharrekoak dira.

Alfontso Mujika
Elhuyar Hizkuntza Zerbitzuak

Laura San Pedro(e)k dio: