[itzul] Aditzekin gora eta behera

Garikoitz Etxebarria garikoitz.etxebarria a bildua uribekosta.org
Or, Ots 20, 14:21:32, CET 2009

"Heltzen zenean"    Lehen aldia da,   eta aditzaren ekintza   hasita
eta amaitu barik dago,  "burutu" gabea.
ekintzaren  maiztasuna ,  ohitura  adierazten dauelakoan nago.  Iragan
inperfektua.

Trena heltzen zenean   arrastiro [ ... ]

Eta adibidean gaztelaniaz   erabiltzen dana  ""Cuando llegase"  hori
da,  Preterito Imperfecto  de subjuntivo  da. Beraz   aspektuak eskatzen
dau beste  bat erabiltzea.
Konponbidea bat nire ustez:  aditz jokatu bakoaz,  Mendebaldeko,
mendebaldean, nik behintza erabiltzen dodana  "heldu ondoren , behin
helduta".  Lehen adliko kutsua hartuko dau,  esaldi nagusiaren aditz
aldiak.

Nos  dijo que cuando llegase.el tren se lo entregaramos...  Zer   esan
euskun ,   ( Auskalo  OZ)   trena  heldu (ta)/koan /ondoren

Garikoitz