[itzul] Lore izen batzuk

Jabier Zabaleta euskara a bildua oriokoudala.com
Ost, Ots 25, 11:44:42, CET 2009

Ikastetxe batetik lore izen batzuk euskaratzea eskatu didate. Itxura
denez, Pirinioetako loreak dira, eta ormairudi batean agertzen dira,
azpian bi izen dituztela: bata gaztelaniaz edo katalanez eta bestea
izen zientifikoa.

Nik loreez (ere) ezer gutxi dakit eta ahalegina egin dut, Euskalterm,
Elebila eta Google erabiliz, izen horien arrastoa ateratzen. Batzuek
badute euskarazko ordain garbia; baina beste batzuen kasuan, ez dut
ezer topatu eta, goi mendietako loreak direnez (eta, beraz, Euskal
Herrian aurkitzen ez direnez), baliteke inoiz euskaraz izendatu gabek
izatea.

Gustatuko litzaidake gaiaz dakien norbaitek zerrendari begiratu bat
ematea, okerrak zuzentzeko eta hutsuneak betetzeko.

Estimatuko dut laguntza.

Ondo-ondo bizi.

Jabier Zabaleta
Orioko Udaleko euskara teknikaria
euskara a bildua oriokoudala.com
943 83 03 46

PIRINIOETAKO LOREAK

Cascaula    Genista hispanica
otabera arrunta

Orella d´Onso    Ramonda myconi
hartz belarria (?)

Plantaina    Plantago media L.
plantain ertaina

Compañons    Orchis purpurea Hudson
orkidea purpura

Espolons    Corydalis solida Clairv.
?

Napech amarillo    Aconitum anthora
irabelar horia

Compañons    Anacamptis pyramidalis
orkidea piramidala

Brueco    Erica vagans
ainar burusoila, txilar burusoila (?)

Escabiosa de puerto    Armeria alpina
armeria alpetarra (?)

Abelleta    Ophrys sphegodes Miller
?

Primabera    Hepatica nobilis Schreber
gibel-belarra

Campanetas    Campanula gr scheuchzeri
ezkila-lorea (?)

Lidio montesino    Lilium pyrenaicum
zitori horia

Estrela    Aster alpinus
San Juan lorea

Flor de nieu    Leontopodium alpinum
elur-lorea, edelweiss

Abozo    Asphodelus albus
anbulo zuria

Dedaletas    Digitalis purpurea
kuku prakak

Pericón    Hypericum perforatum
Santio belarra

palmacresta    Dactylorhyza maculata
orkidea orinduna (?)

Ziresera montesina    Lonicera pyrenaica
atxapar piriniotarra

Engañapastors    Crocus nudifloras
azafrai zangarra