[itzul] Ordena zuzena

Arbizu Barona, Víctor varbizu a bildua cajavital.es
Ost, Eka 3, 12:51:42, CEST 2009

Aupa, Arrate, eta gainerakoak:

	Nire uste apalean, hurbilen dagoen aditzaren menpe gaude horrelakoetan
"Itxi atea, mesedez, bulegora sartu edo irtetean",
 eta 'sartu' aditza denez hurbilen dagoena, orduan "bulegora" eskatzen du.

	'Irten' aditza balitz orduan "bulegotik".

	Beraz, "bulegora". Ibon Sarasolaren Euskal Hiztegian 'sartu' aditza dela eta, ikus daiteke:

	"Barrura joan, barrura igaro, barrura sartu...", baina

	"Elizan sartu..., ohean sartu..., Lurpean sartua..."

	Honen ondorioz, gure kasurako bitartekoa 'atea' denez, ematen du nabarmenagoa izan litekeela tokia (bulegoa) baino. Hau da "bulegora", "bulegoan" baino. Bote azkarreko iritzitzat hartu.

	Agur,

Message: 7