[itzul] Esloganen gaineko gogoeta

martin-rezola a bildua ej-gv.es martin-rezola a bildua ej-gv.es
Ast, Eka 3, 12:22:52, CEST 2010

Erabat ados nago Juanen azkeneko mezuan dioenarekin. Eta hori arrazoitzeko, adibideetara jotzea onena...

Denok ikusiko zenuten Gabonetako "Kulturaz Hazi - Consuma Cultura" kanpaina hura. Bistan da gaztelanizko "suma" horren adiera ezberdinek erakargarriago egiten dutela eslogana, eta euskaraz, aldiz, gatzgabeago geratzen dela. Arduradunak horretan zebiltzala, nik dei bat jaso nuen «la cultura suma» euskaraz nola esango nukeen galdetuz, hamar minutuan erantzuteko. Ez nekien pin batean idazteko zen, irratian esateko, kalean jartzeko... Gero, gainera, esloganarekin loturiko testu bat pasa zidaten euskaratzeko. Baina testuak, noski gaztelaniazkoa zuen oinarri, arima eta dena:

«(...) Entendiendo el consumo de cultura como: ofrecer, ingerir, regalar, absorber, recomendar, adquirir, compartir, fomentar, crear, recetar, asumir, comprar, practicar, devorar, paladear, promover, degustar, catar, trasegar, consumar... Sabemos que el concepto "consumo" está fuertemente contaminado por la mercantilización de la sociedad y la cultura. Parece un concepto poco ecológico, antagónico a la creación, pero lo consideramos una acción clave para el mantenimiento y desarrollo de la actividad cultural sostenible. Consumir para crear - Crear para consumir.»

Martin Rezola

Kultura Saila