[itzul] amago de portabilidad

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Or, Mar 12, 09:21:24, CET 2010

Ados nago zurekin, kasu konkretuan. Maila teorikoan ari nintzen:

Askotan gaztelaniazko terminoekiko akritikoak gara; zuk esaten zenuen "nahiz eta gaztelaniaz zer den badakidan". Hor dago gakoa, euskaraz zer den jakitea baino ez zaigu falta (ordain hori nahiz dena delakoa, terminoa baldin bada, baina maila teorikoan jarraitu nahi dut, kasu konkretua ahaztuta). Euskarazkoaz zenioena ("horiek irakurrita ez nuke ezer ulertuko") erdarazkoaz ere balio du, baina ez dugu esaten, badakigulako. Egoera horri egin diot iruzkina ez itzulpen edo ordain konkretuari. Eta hori gertatzen zaigu esan gabe, konturatu gabe, gehienetan.

Noizbait iritsiko ahal gara 'eramangaitasun itxura' gaztelaniaz nola esaten den galdetzera, euskarazko sasitermino itxuragabea zer den badakigun arren gaztelaniazko ordain posibleak ez ditugulako irakurrita ulertzen. Ez dut esperantza galdu nahi.

Jon