[itzul] itzulgailu abangoardiazkoa

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Or, Mar 2, 13:40:33, CET 2012

Guztiz bat nator, Juan. Kritikak, teknikoak eta politikoak, bereizi behar dira eta bakoitza bere lekuan eman. Zuk idatzitakotik aldatu dudan lerrokadatxoa ez zait iruditu teknikoa. Plazaratzailearen (eragile politiko baten) defentsa ez baina nolabaiteko barkamena edo iruditu zaidanez, era horretako kritika egin beharra, aurrekari historikoak gogoratu beharra eta, aldi berean, aurrekoen lan isilaren aipamena egin beharra nabaritu dut. Hori bai, diozun bezala, kritikarik zorrotzena ere, errespetu guztiarekin (ez dut zorrotzegia egin, ezta gogorra ere, "akaso" susmagarriren bat gorabehera).

Ostiral eguerdi honetarako, irriño bat, amaitzeko (idatziz ez baita erraza izaten tonu serioa haserre tonutik bereiztea), Calderón de la Barcaren El Alcalde de Zalamea hartako pasartetxo bat, errespetuzko kritika zorrotzoi aplikatzeko:

ÁLVARO: Tratad con respeto.
CRESPO: Eso
está muy puesto en razón.
Al ESCRIBANO
Con respeto le llevad
a las casas en efeto
del concejo, y con respeto
un par de grillos le echad
y una cadena, y tened
con respeto gran cuidado,
que no hable a ningún soldado.
Y a todos también poned
en la cárcel, que es razón,
y aparte, porque después
con respeto a todos tres
les tomen la confesión.
Aparte a don ÁLVARO
Y aquí, para entre los dos
si hallo harto paño, en efeto
con muchísimo respeto
os he de ahorcar, ¡juro a Dios!

(zu ez, jakina; jasan beharrean nagoen plazaratzaile hori, agian).

Jon