[itzul] mujeres adivasi

Antton Gurrutxaga Hernaiz a.gurrutxaga a bildua elhuyar.com
Al, Abe 9, 11:42:11, CET 2013

Herri- edo etnia-izena aposizioan erabiltzeko joera izaten dugu, batez ere
erabiltzen hasi berritan, oso ezagunak ez direnean, edo grafia etxekotu
gabea darabilgunean.

Baina izenondo-funtzioa ere hartzea berezkoa dute horrelakoek, eta orduan
komeriak. Entziklopediagintzan eta exonomastikan dugun esperientziaren
arabera, Alfontsok aipatutako adjektibazioaren bidea da, oro har,
estandarrerako egokiena. ElhWebCorpeko adibide batzuk:

   - Ni hango beste anaia
tutsi<http://webcorpusak.elhuyar.org/cgi-bin/98915>batekin joan
nintzen (
   http://www.uztarria.com/herri_aldizkaria/2005/68/02/index_html)

   - ...regimena ere, demokraziaren uko hutsa delako eta ezta herri
   kurduaren <http://webcorpusak.elhuyar.org/cgi-bin/101606> genozidioa
   ere. Eta hala ere, beren ustetan, Saddam Hussein... (
   http://www.jakingunea.com/50urte/pdf/Jakin91_63/Jakin91_63_011.pdf)<http://www.jakingunea.com/50urte/pdf/Jakin91_63/Jakin91_63_011.pdf>
   - Eguzkiaren Harria kontserbatzen den kultura
aztekako<http://webcorpusak.elhuyar.org/cgi-bin/26677>monolitorik
antzinakoenetako bat da, bere zizelkatzea 1479... (
   http://eu.wikipedia.org/wiki/Eguzkiaren_Harria)<http://eu.wikipedia.org/wiki/Eguzkiaren_Harria>
   - ...ak eta, batez ere, zinemak ospetsua egin zuen gerlari indio
apatxea<http://webcorpusak.elhuyar.org/cgi-bin/37279>izan zen. Eta
pertsonaia famatu guztiekin gertatzen den bez...(
   http://kritikak.armiarma.com/?p2789)<http://kritikak.armiarma.com/?p2789>

Proposamen horrek ez du inolaz ere ukatzen batzuetan aposizioa ere
erabiltzea.

*Antton Gurrutxaga*
Hiztegiak+Corpusak teknikaria & I+G ikertzailea

a.gurrutxaga a bildua elhuyar.com  [image: Linkedin
lotura]<http://www.linkedin.com/pub/antton-gurrutxaga/8/2a9/2a4>
<http://scholar.google.com/citations?user=s1G5R_YAAAAJ&hl=en>
tel.: +34 943 363040 | luzp.: 228

Zelai Haundi, 3. Osinalde industrialdea