[itzul] rúcula /  roquette

Edorta Agirre agirredort a bildua gmail.com
Lar, Aza 15, 08:08:22, CET 2014

Jatetxeak ez hondoratzeko modu eraginkorra da frantsesa eta espainiera bakar-bakarrik erabiltzea, jakina.

Xehetasunetan sartuta, "beldar entsalada" hori ez da jangarri, gure kulturako dastamenak beldarraren ezaugarri fisikoak atseginak ez dituelako; beste hainbat belar, landare eta elementu batzuekin elkartu behar da, osotasuna atsegina gerta dadin.

  ----- Original Message -----
  From: kbiguri
  To: Bakartxo ARRIZABALAGA ; ItzuL
  Sent: Friday, November 14, 2014 9:56 PM
  Subject: Re: [itzul] rúcula /  roquette

  Beldar entsalada! Jatetxea hondoratu nahian, ala?

  Koldo Biguri

  El 2014 aza. 14, a las 21:01, Bakartxo ARRIZABALAGA <bakartxo.arrizabalaga a bildua orange.fr> escribió:

    Azkenean "beldar" eman dut; "eruka" ere zentzuzko iruditzen zitzaidan, baina jadanik bestea erabili edota erabiltzen baduzue, bihoa!

    Bakartxo

      > Message du 14/11/14 13:50
      > De : "Edorta Agirre" <agirredort a bildua gmail.com>
      > A : "Bakartxo ARRIZABALAGA" <bakartxo.arrizabalaga a bildua orange.fr>, "ItzuL" <itzul a bildua postaria.com>
      > Copie à :
      > Objet : Re: [itzul] rúcula /  roquette

      Egunon, Bakartxo:
      "Rúcula" (Eruca vesicularia, E. sativa,  Diplotaxis muralis, D. tenuifolia, etab.) kraskatsu eta mikazño hori autore-sukaldaritzako entsaladetan hasi zen agertzen orain dozena urte, baina euskal hiztunok ez genuen garaiz asmatu ordaina ematen.
      Hitza azaltzen zen hiztegi bakanetan "errukula" baizik ez zegoen. Norbaitek, euskal sen eta taxuz, "eruka" ekartzea proposatu zuen.
      Horiekin batera, "Elikadura hiztegian" beldar ere aurkeztu dugu, hizkuntza bat baino gehiagotan zizarearen antzeko intsektu-aurrearen izena landare horrenarekin loturik dagoelako.
      Euskaraz, animaliari eta landareari izen bera ematea jokaera historikoa dugunez... geroa errukitsu agertuko ahal zaigu!
      Eskerrik asko zuen arretagatik,

      Edorta Agirre