[itzul] Elur gixik

Josu jzabaleta a bildua euskalnet.net
Al, Ots 9, 11:31:08, CET 2015

Beste gixi batzuk honela dakartza Zandido Izagirrek:

amórraiñ: trucha (P. Urc., Cl.). « amórraiñ-gixia»: la cria de trucha (C1.)
euri-gixixa danian esaten da euri-Iandarra (P. Ure.). eta gero: eurilandarra, eulandarra: la llovizna (Bernab6).
gixi bat, gixixak: (P. Urc.).
gixitxo bat: un manojito (de paja) (Aranzazu).
kixirik be ez: ni pizca (Aingeruzar).

Horrez gainera, beste esanahi batez, nik uste:
gixi bat, gixixak: (P. Urc.).
gixitxo bat: un manojito (de paja) (Aranzazu).

(92) Gisiskatsua (Arricruz) = fibrilla (?). Gisixa es cada una de las fibl'as
o hilachas de la !ana. GisistUJtu es esparcir, separar 0 distanciar las fibras unas
de otras q uana de Beillotsaa},

gixi sendua, ule sendua,txakurrulia: la lana gruesa (Araoz).
gixi luzia: la fibra de lino larga (Aninzazu).
gixixaatu: «arrotu» (Narria, Oiiate).
gixlttu: aflojar el eopo de lino, lana (Cl.).
gixixaatu, gixixaake;an: aflojar bien, v. gr.: la lana en el copo que,
vaya igual en todo el hilo; 0 la yerba, al extenderla, para que
se seque bien (P. Utc.).

COPO de nieve: edur-gixi; edur-gixixa,92 .
COPO de nieve: edur-mataza; edur matasaak,
FIBRA: gixi; gfxi bat, gixfxak, 121
TRUCHA, afa de: amorrain-gei; amorrain-
gixia, 51