[itzul] Elur gixik

Kepa Diegez kepa.diegez a bildua gmail.com
Al, Ots 9, 11:25:35, CET 2015

Elur maluta handia dela-eta, hiru elkarketa batu ditut:  *elur gixi (edur
gixi)*, *elur mataza (edur mataza)* eta *elur zafla (elur xafla?)*. Azken
hau ez da jakiten *zafla* edo *xafla* ote den. Izan ere, EHHAn *zafla* eta
*zaplada* jasota daude, baina sortutako irudiagatik zentzuzkoa da *xafla*
dela pentsatzea. Lehenengo bi terminoak Oñatin (Gipuzkoa) batu zituen
Candido Izagirrek (1959). Lehenengoa, *elur gixi*, badirudi tamainari
berari dagokiola, *gixi* edo *kizi* eskualde bereko beste hizkera batzuetan
kontrakoa adierazteko erabiltzen den arren, “apur bat”, alegia (Koldo
Zuazo, 2002).

Hala ere, liburua etxean daukat. Gero begiratuko dut, badaezpada, ea
"grande" dakarren....Inork baleuka eskura...

Kepa Diegez
www.etnomet.net

Juan Garzia Garmendia<juangarzia a bildua gmail.com> igorleak hau idatzi zuen
(2015(e)ko otsailak 9 11:07):