[itzul] Ordena

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
Or, Abu 5, 17:09:48, CEST 2016

Josu, zuk darabilzun arrazoi horrek, balio izatekotan, balioko luke ez
bakarrik euskararen kasurako, baizik eta gaztelaniarako ere.

Horrela, ba, troncocónico "de forma de tronco de cono" baldin bada, eta
horixe bada espresiorik egokiena, hobe "troncocónico" ez erabili, eta
horren ordez zuzenean "de forma de tronco de cono" erabiltzea. Eta horrela
jokatuz, hauxe lortuko genuke gaztelaniaz:

Columna de forma de tronco de cono de acero galvanizado de 5 metros de
altura

Sintagma askoz ere gehiago luzatu dugu, baina esanahi-zipitzik gehitu gabe,
ezen, zuk esan duzunez, "de forma de tronco de cono" eta "troncocónico"
sinonimo bete-beteak dira.

Nire galdera da: gaztelaniazko erabileran (eta beste hizkuntza askotan)
onartzen ez diren esaldi-lukainka horiei zergatik ireki behar diegu atea
euskaraz?

Josu Garate Golmayo<josugarate a bildua gmail.com> igorleak hau idatzi zuen
(2016(e)ko abuztuak 5 16:57):