[itzul] Igandera bitartean / Igandea bitartean

Juan Garzia Garmendia juangarzia a bildua gmail.com
Ast, Urt 7, 12:51:30, CET 2016

Nik neuk ez dut uste kasu horiek guztiak berdintzekoak direnik "(hurrengo)
igande(ra) arte" edo "datorren urte(arte)".

Garbiena, "Gabonak", bere plural eta guzti izen berezien sailekotzat
hartzekoa baitirudi.

Orduen kasua ere berezia da, aski bistakoa denez.

Oker ez banago zera da gakoa: "Gabon" eta "bost" ez direla izatez
denborazko erreferentziak... "-ak" hori ez badaramate.

"Igande", "urte" eta abarrak, berriz, bai. Eta haietaz zen auzia, ezta?

Beraz, nik uste, lehenean gaude, eta kasu berezi horiek ez dute pisurik
kasu arruntari buruzkoa aldatzeko. Singularra pluralaren analogiara biltzea
bera ere bitxia litzateke, baina hori ere ez da, ez baita pluraltasuna
kasuok definitzen dituena, izen berezien jiteko erreferentzia baizik.

Alegia, "datorren urtia arte" esaten dela sinetsi beharko nukeela nik
behintzat neure astotik jaitsi edo erortzeko.

Jakina, "urte" eta antzekoekin ere bada BESTE aukera, hots, [IS (+ aditza)
 + arte]:

"Berunezko Urteak (heldu) arte"

"Juizioko Eguna (heldu) arte"

Nik uste, aditzaren elipsiarekin loturik daude halakoak:

"Ihauteriak/Gabonak (heldu) arte"
"Bostak (jo) arte"

Aldiz, "datorren igande/urte arte" ez da eratua, noski.

Eta, pluraletara bagatoz, nik dakidala, "datozen igandeak/urteak arte" ez
da esapide arrunta...

LARRINAGA LARRAZABAL, ASIER<larrinaga_asier a bildua eitb.eus> igorleak hau idatzi
zuen (2016(e)ko urtarrilak 7 11:26):