[itzul] Igandera bitartean / Igandea bitartean

Bakartxo ARRIZABALAGA bakartxo.arrizabalaga a bildua orange.fr
Ast, Urt 7, 18:36:45, CET 2016

Zuri irakurtzeak, Juan, beti dakar atsegina.

Bakartxo

> Message du 07/01/16 12:52
> De : "Juan Garzia Garmendia"
> A : "ItzuL"
> Copie à :
> Objet : Re: [itzul] Igandera bitartean / Igandea bitartean

Nik neuk ez dut uste kasu horiek guztiak berdintzekoak direnik "(hurrengo) igande(ra) arte" edo "datorren urte(arte)".

Garbiena, "Gabonak", bere plural eta guzti izen berezien sailekotzat hartzekoa baitirudi.

Orduen kasua ere berezia da, aski bistakoa denez.

Oker ez banago zera da gakoa: "Gabon" eta "bost" ez direla izatez denborazko erreferentziak... "-ak" hori ez badaramate.

"Igande", "urte" eta abarrak, berriz, bai. Eta haietaz zen auzia, ezta?

Beraz, nik uste, lehenean gaude, eta kasu berezi horiek ez dute pisurik kasu arruntari buruzkoa aldatzeko. Singularra pluralaren analogiara biltzea bera ere bitxia litzateke, baina hori ere ez da, ez baita pluraltasuna kasuok definitzen dituena, izen berezien jiteko erreferentzia baizik.

Alegia, "datorren urtia arte" esaten dela sinetsi beharko nukeela nik behintzat neure astotik jaitsi edo erortzeko.

Jakina, "urte" eta antzekoekin ere bada BESTE aukera, hots, [IS (+ aditza)  + arte]:

"Berunezko Urteak (heldu) arte"

"Juizioko Eguna (heldu) arte"

Nik uste, aditzaren elipsiarekin loturik daude halakoak:

"Ihauteriak/Gabonak (heldu) arte"
"Bostak (jo) arte"

Aldiz, "datorren igande/urte arte" ez da eratua, noski.

Eta, pluraletara bagatoz, nik dakidala, "datozen igandeak/urteak arte" ez da esapide arrunta...

LARRINAGA LARRAZABAL, ASIER igorleak hau idatzi zuen (2016(e)ko urtarrilak 7 11:26):