[itzul] Abierto a

LARRINAGA LARRAZABAL, ASIER larrinaga_asier a bildua eitb.eus
Ast, Urr 13, 16:03:02, CEST 2016

Esango nuke Euskaltzaindiaren Hiztegiko adibideek ez dituztela posibilitate guztiak agortzen. Osterantzean, berriro itzuli beharko genuke trafikoaren informaziotik aspaldi "ezabatu genuen" esapide honetara:

                               Une honetan, Etzegarate kamioiei irekita dago.

Asier Larrinaga Larrazabal

From: Agirre Garai, Jon [mailto:jon-agirre a bildua euskadi.eus]
Sent: osteguna, 13 de urria de 2016 15:53
To: 'ItzuL'
Subject: Re: [itzul] Abierto a

Aspaldian darabilt buruan datiboa eta alatiboa nahasten ote ditugun, libre den edo zer. Argi daukagu ‘nori’ (pertsonari) eta ‘nora’ (lekura), baina hortik aurrera… ‘Hizkuntzara irekia’ ala ‘hizkuntzari irekia’? ‘Kulturara irekia’ ala ‘kulturari irekia’? Esanahia aldatzen da?

Orotarikoan bietako adibideak dakartza. Euskaltzaindiaren hiztegiak, berriz, datiboduna baino ez dakar:
Gaur ireki diet itsasoari eta haizeari leihoa.

‘Itsasora eta haizera ireki’ itsasoa eta haizea dauden lekura ireki (harantz), baina ‘itsasoari eta haizeari ireki’ itsasoa eta haizea barrura sar daitezen ireki (honantz)?

Ez dakit ni neu ote nabilen bakarrik nahasten.

Jon