[itzul] Pérdida del sentimiento europeista

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Or, Eka 16, 09:53:31, CEST 2017

Beharbada, "europeista" horri heldu aurretik, pentsatu behar genuke nola
euskaratu "europeismo". Mugimendu politikoa baldin bada, normalena
mailegatzea litzateke: *europeismoa*. Ez dut uste *europazaletasuna *edo
antzekorik egingo genukeenik.
Inork zalantza egin lezake benetan mugimendu poltikoa den, baina halakotzat
hartzen da behintzat (
"europeismo: movimiento político que propugna la cooperación y la unidad
política, económica y cultural entre todos los países de Europa").
Eta *europeismo *ontzat emanez gero, "-ismo" direnetatik (mugimendu edo
korronte politikoak) ia automatikoki ateratzen (mailegatzen) dugu
"-ista" (*komunismo,
komunista; anarkismo, anarkista; sozialismo, sozialista*...). Alegia,
mugimendu politiko horren aldeko edo jarraitzailea adierazteko.
*Europazalea *ondo eratuta dago, baina, nola esango nuke, *espainolista *eta
*espainiazale *artean dagoen aldea (alde semantikoa) ikusten dut *europazale
*eta *europeista *artean (*europazalea *egokia iruditzen zait, adibidez,
*eurofilo* euskaratzeko)
Ez dakit, ñabardura finegiak plazaratzen ari naiz, beharbada.

Elhuyarreko helbide elektronikoak @elhuyar.eus dira orain.

*Alfontso Mujika Etxeberria*
<https://twitter.com/elhuyarhizk>[image:
https://www.youtube.com/user/ElhuyarFundazioa1]
<https://www.youtube.com/user/ElhuyarFundazioa1>[image:
https://www.facebook.com/elhuyar.fundazioa]
<https://www.facebook.com/elhuyar.fundazioa>

a.mujika a bildua elhuyar.eus

tel.: 943363040 | luzp.: 216
Zelai Haundi, 3
Osinalde industrialdea
20170 Usurbil

*www.elhuyar.eus* <http://www.elhuyar.eus/>
<https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/bazkideak/elhuyarkide-izan>
[image:
https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/bazkideak/elhuyarkide-izan]
<https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/bazkideak/elhuyarkide-izan>

Mezu honek, baita erantsitako edozein agirik ere, isilpeko informazioa izan
dezake. Informazio hori jasotzeko baimena izendatutakoak baino ez du. Zu ez
bazara adierazitako hartzailea, indarrean dagoen legeriaren arabera
debekatuta daukazu informazio hori baimenik gabe erabili, hedatu eta/edo
kopiatzea. Mezu hau errakuntza baten ondorioz jaso baduzu, jakinarazi
bidaltzaileari, eta ezaba ezazu. Eskerrik asko.