[itzul] Arquitectura regionalista neovasca

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
As, Eka 27, 14:09:40, CEST 2017

Ez zait egokia iruditzen "neo-" aurrizkidunak "berria" adjektiboaz
euskaratzea.

"Neoklasiko", "neogotiko" eta tankerakoak, iraganeko kasuko estiloa
(klasikoa, gotikoa...) erreibindikatzeko sortzen diren korronteak dira:
haiei on deritze, eta berreskuratu egin nahi dira.

"Dena delako BERRIA" tankerakoek, ordea, esan genezake ia-ia kontrako xedea
daukatela: dena delako horretan bihurgune bat ezartzea, inflexio-puntu bat.
Hots, ordura artekoaz BESTELAKO zerbait (hortik "berria", bere zentzu
osoan) sortzea: euskal kantagintza berria, euskal sukaldaritza berria,
Nouvelle Vague, eta abar eta abar.

Beraz, nire ustez irtenbidea sinplea da: sistematikaz jokatzea besterik ez.
"Neonazi","neogótico", "neoclásico", "neovasco"? Bada, "neonazi",
"neogotiko", "neoklasiko"... "neoeuskal".

Bai, egia da: horrelako hitzik ez duzu baserrietan aurkituko. Baina ezta
gaztelaniazko horiek cortijoetan ere.

Xabier Aristegieta

Ander Altuna-UEU<a.altuna a bildua ueu.eus> igorleak hau idatzi zuen (2017(e)ko
ekaina 27 13:43):