[itzul] Quesito

Rey Escalera, Fernando (Euskarabidea) fernando.rey.escalera a bildua cfnavarra.es
Al, Eka 4, 08:31:04, CEST 2018

Biak esaten dira, nik dakidala, xixter eta xisterka.
Bortzirietan ez da atzizkia, “xixterka bat” esaten dute, eta hala ageri da Orotarikoan.

Ongi izan.
Fernando

From: Amaia Apalauza [mailto:amaia.apalauza a bildua gmail.com]
Sent: lunes, 04 de junio de 2018 8:16
To: ItzuL
Subject: Re: [itzul] Quesito

Egun on:

Fernando, gazta-xixter izango da, ezta? -ka hori ez al da atzizkia?

Ongi izan.

Rey Escalera, Fernando (Euskarabidea)<fernando.rey.escalera a bildua cfnavarra.es<mailto:fernando.rey.escalera a bildua cfnavarra.es>> igorleak hau idatzi zuen (2018(e)ko ekainaren 4(a) 07:48):
Egun on.
Ez da kontu erraza ongi erabakitzea nola esan “quesito”.
Lehenbizi, iruditzen zait bi kontu desberdin direla nola esan “quesito” eta nola “porciones de queso fundido”. Beste erregistro bat da, eta segur aski biak dira beharrezkoak.
Galderaren muina “quesito” denez, horretaz ariko naiz.

Nik bi modu ikusten ditut egokiak, ustez aski zabalduak daudenak, gainera. Biak ala biak deskriptiboak dira (tamaina edo forma hartzen baitute oinarri).

a)      Gaztatxoa. Baten batek kritikatuko du forma hau, baina esan, jende askok horrela esaten du, eta, egia esan, niri ez dit minik egiten belarrian.

b)      Gazta-atal (gazta-xixterka). Kaxa osoari eta atal bakoitzaren formari erreparatuta, oso egokia iruditzen zait, “gajo” baten forma baitu. Xixterka erabili izan dut nik, baina ongi dakit oso forma lokala dela.

Ongi izan.
Fernando Rey