[itzul] ItzuL Mezu-Bilduma, 186 bilduma, 17. zenbakia

Inaki Inurrieta inaki.inurrieta a bildua gmail.com
Lar, Aza 23, 19:16:05, CET 2019

Atzekoz aurrera hasita:

-Ados Anarekin: nik ere nahiago “Gizarte matxista honen konplize”, “Gizarte
matxista honekin konplize” baino. Baina jo dezagun “-ekin konplize” ere
onargarria dela.

-Patxik bezala, nik ere “Ez izan konplize gizarte matxista honekin” ordena
aukeratuko nuke.

-Baina “Gizarte matxista honekin ez izan konplize” ordena proposatzen zaigu
(ziur asko, "gizarte matxista" aurre-aurrean jarri  nahi delako), eta
ordena hori onargarria (zuzena, gramatikala…) da, bestea bezain egokia edo
gogokoa ez izan arren.

-Beraz, komaren auzira jota, uste dut komak aldatu egiten duela esanahia;
nire interpretazioaren arabera, komarik gabea da zuzenagoa:

-“Gizarte matxista honekin, ez izan konplize”: “Gizarte matxista honekin,
ez izan norbaiten edo zerbaiten konplize” uler liteke.

-“Gizarte matxista honekin ez izan konplize”: alegia, “Ez izan gizarte
matxista honen konplize”.

Iņaki Iņurrieta Labayen