[itzul] ER: BPGd siglaren deklinabidea

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Al, Api 20, 11:12:58, CEST 2020

Bi kontu daude hor:
1- Sigla, dena delakoa eta dena delakoagatik, letra xehe batez amaitzen
bada, logikoa da marratxoa jartzea sigla ondo zedarritzeko (ETApm-ko,
PCEr-k...).
2- Xabi Pascualek esan duen bezala,* BPG* erabili ohi da *barne-produktu
gordin*a adierazteko, eta ez *BPGd*, nahiz eta sigla hori agertu
Euskaltermen (Euskaltermen, *BPGd *ageri da *barne-produktu gordin*aren
sigla gisa eta *BPGb*, berriz, *barne-produktu garbi*aren sigla gisa).
Plano teorikoan, ondo dago sigla-bereizketa hori, baina, errealitatean,
barne-produktu gordina erabiltzen da ia beti, kontzeptu hori ageri da
noiznahi hedabideetan, eta barne-produktu garbia, berriz, oso gutxi
erabiltzen da. Horregatik, *BPG* idatzi ohi da, eta ez *BPGd*.

Gai horri buruzko argibide batzuk daude 2tzul blogean, 13. puntuan
(ortotipografia-arazoak):

https://eizie.eus/eu/argitalpenak/azterketak-txostenak/2tzul/siglak-irakurtzen-siglak-deklinatzen
*Alfontso Mujika Etxeberria*
ITZULPENAK, ZUZENKETAK ETA TREBAKUNTZA

[image: https://es.linkedin.com/company/elhuyar-fundazioa]
<https://es.linkedin.com/company/elhuyar-fundazioa>
<https://twitter.com/elhuyarhizk>
<https://www.youtube.com/user/ElhuyarFundazioa1>
<https://es-es.facebook.com/elhuyar.fundazioa>
<https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/negozio-unitatea/hizkuntza-eta-teknologia>
*a.mujika a bildua elhuyar.eus* <a.mujika a bildua elhuyar.eus>
Tel.: 943363040 | luzp.: 217

Zelai Haundi, 3
Osinalde industrialdea
20170 Usurbil
<http://www.elhuyar.eus>

<http://hiztegiak.elhuyar.eus/bazkidetza>[image: https://itzultzailea.eus]
<https://itzultzailea.eus>

Mezu elektroniko honek INFORMAZIO KONFIDENTZIALA DU, ETA DEBEKATUTA DAGO
INFORMAZIO HORI ZABALTZEA. Akats baten ondorioz jaso baduzu eta hartzailea
zu ez bazara, mesedez, deitu 943363040 telefonora, eta ez zabaldu, gorde
edo kopiatu mezu honen edukirik.

Zure datu pertsonalak, zeinak ager baitaitezke mezu elektroniko honetan edo
atxikitako dokumentazioan, ELHUYAR FUNDAZIOA entitateak tratatzen ditu,
aldeen arteko harreman juridikoa kudeatzeko. Zure datuak tratatzearen
kontra egin nahi baduzu, datuetara sartu nahi baduzu, haiek zuzendu edo
ezabatu nahi badituzu, edo datuak babesteari buruzko araudi aplikagarrian
jasotako eskubideak baliatu nahi badituzu, idatzi helbide elektroniko
honetara: datuensegurtasuna a bildua elhuyar.eus.
Ez inprimatu mezu hau ezinbestekoa ez bada.