[itzul] "Esne-kopurua"?

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
Ast, Abe 10, 14:11:02, CET 2020

Ez al luke "esne-kantitatea" izan beharko?

Alegia, "kopuru" izen zenbakarri nahiz zenbakaitzekin joan al daiteke?

Nik esango nuen zenbakarriekin bakarrik erabil zitekeela (hots,
"sagar-kopurua" bai, baina "fruta-kopurua ez", baizik eta
"fruta-kantitatea"). Nahiz eta badirudien Euskaltzaindiaren Hiztegiak bi
aukerak ematen dituela (kopurua: *multzo bat zehazten duten unitateen
zenbatekoa; materia zati bat zehazten duen neurria* dio, neuk
azpimarratua), kontua da gero eskaintzen dituen adibide guztiak izen
zenbakarrienak direla, "diru-kopuru" izan ezik. Elhuyarrek "jende-kopuru"
ere ematen du. Esango nuke azken bi adibide horietan "kopuru"ren erabilerak
zerikusia duela izen zenbakaitzen atzean dauden izen zenbakarriak –euroak,
pertsonak– bistaratzearekin. Orotarikoan, ez dut [izen zenbakaitz]+kopuru
ereduaren adibide argi bakar bat topatu, oker ez banago.

Hori horrela, zer deritzozue gai honi?

Xabier Aristegieta