[itzul] "Esne-kopurua"?

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Ast, Abe 10, 15:49:12, CET 2020

Hala da, bai:* jende asko/anitz* eta *diru asko/anitz* esaten dugu,
adibidez. Alegia, *jende *eta *diru *hitzek jokabide bikoitza dute.
Adieraren arabera, zenbakarriak edo zenbakaitzak dira;* jende* = *pertsona*
eta *diru* = *sos / txanpon* denean, zenbakarriak dira. Hala gaur egun, eta
hala tradizioan:

*Zer izanen dut emateaz / mila jende burdiņetan*. Gį 203. *Jente baten**
ohoriaren kontre*. Bp I 102. *Nork daki beste zenbat mil jenderekin*. Mb *IArg
*I 368. *Hirur jenderen izenak dütüt galtho*. Egiat 238. *Etxe bakarretik
hiru, lau jendetaraino ereman zituena*. HU *Aurp *161. *Bortzpasei urtez
haurretik athera da jende bat*. JE *Bur *68. *Gutarteko jende batek [...]
hura ikusi*. Barb *Leg *22. *Aphezpiku bezalako jende bat*. Lf
*Murtuts *2. *Gure
kantonamenduan 1954-ean 15,30 jende ginen km2-karrean*. Herr 1-11-
1962, 4. *Hamar
mila jende "giristino"*. Ardoy *SFran *319. v. tbn. *Prop *1876-77, 81.
StPierre 27. *Geroxago bertze uraste batek lur aphaletan itho ditu berrehun
mila jende beino gehiago*. Prop 1876-77, 81. *Frantzian berean, urthe
bakotx, 80 mila jende, delako min-jale, xankre lazgarriaren ondorioz
hiltzen direnak*. ...

*Jesus bere maisua ogei ta amar dirugatik saldu zuen*. Cb *Eg *II 150 (Gco
II 15 *dirugatik, *Itz *Azald *34 *dirugaitik*).* Saldutia zeruba errial
edo diru batzuk gaiti? *Mg *CO *72. *Ogeita amar diruan*. AA III 575. *Ogei
ta amar dirutan / egiņik tratua*. Xe 354. *Urre gorrizko iru diruak*. Bv *AsL
*410. *Nik** eztaukot diru bat baņo*. Altuna 107. *Yoango zala zeiara, biko
diru bat truketan*. "Una pieza de a dos". Or *Tormes *97. *Amairu diru izan
eta / ezin galdu amalau*. Or *Eus *162. ...

*Alfontso Mujika Etxeberria*
ITZULPENAK, ZUZENKETAK ETA TREBAKUNTZA

[image: https://es.linkedin.com/company/elhuyar-fundazioa]
<https://es.linkedin.com/company/elhuyar-fundazioa>
<https://twitter.com/elhuyarhizk>
<https://www.youtube.com/user/ElhuyarFundazioa1>
<https://es-es.facebook.com/elhuyar.fundazioa>
<https://www.elhuyar.eus/eu/site/komunitatea/negozio-unitatea/hizkuntza-eta-teknologia>
*a.mujika a bildua elhuyar.eus* <a.mujika a bildua elhuyar.eus>
Tel.: 943363040 | luzp.: 217

Zelai Haundi, 3
Osinalde industrialdea
20170 Usurbil
<http://www.elhuyar.eus>

<http://hiztegiak.elhuyar.eus/bazkidetza>[image: https://itzultzailea.eus]
<https://itzultzailea.eus>

Mezu elektroniko honek INFORMAZIO KONFIDENTZIALA DU, ETA DEBEKATUTA DAGO
INFORMAZIO HORI ZABALTZEA. Akats baten ondorioz jaso baduzu eta hartzailea
zu ez bazara, mesedez, deitu 943363040 telefonora, eta ez zabaldu, gorde
edo kopiatu mezu honen edukirik.

Zure datu pertsonalak, zeinak ager baitaitezke mezu elektroniko honetan edo
atxikitako dokumentazioan, ELHUYAR FUNDAZIOA entitateak tratatzen ditu,
aldeen arteko harreman juridikoa kudeatzeko. Zure datuak tratatzearen
kontra egin nahi baduzu, datuetara sartu nahi baduzu, haiek zuzendu edo
ezabatu nahi badituzu, edo datuak babesteari buruzko araudi aplikagarrian
jasotako eskubideak baliatu nahi badituzu, idatzi helbide elektroniko
honetara: datuensegurtasuna a bildua elhuyar.eus.
Ez inprimatu mezu hau ezinbestekoa ez bada.

Hau idatzi du Xabier Aristegieta (allurritza a bildua gmail.com) erabiltzaileak
(2020 abe. 10, og. (14:26)):