[itzul] Rebrote

oskar arana oskar.arana a bildua gmail.com
Ost, Eka 17, 15:28:25, CEST 2020

Bada, pozten naiz galdetu duzulako: barra-barra dabil "berragertu"...baina,
birologiaz aski jakin gabe (eta ezer deustaz), niri egokiagoa iruditzen
zait "sortu" aditzaren bidetik jotzea. Eta, hiztegietan, *Elhuyarren *bertan
aurkitu dut adibide nahiko egoki bat:

rebrotar

3  *v.intr.* *berriz sortu, berriz agertu/azaldu*

*el cólera ha rebrotado en Perú*: berriz sortu da kolera Perun*el cólera ha
rebrotado en Perú*: berriz sortu da kolera Perun

Aukera biak ematen dituen arren (edo hirurak), nik ez nukeen *agertu *hautatuko
(ez nabil zuzentasunaz, hitz bakoitzak bereagoa duen joeraz baizik), baizik
eta *sortu*, eta, hala behar bada, *berriz sortu *edo *birsortu. *Nire
iruditerian agertu otsoak, mamuak, sorginak edo ezustekoak eta abar
agertzen dira...

*Oskar Arana Ibabe*
[image: Argazkia]
Udaberri lorea (Iparraldean),
San Jose lorea (Aramaion eta Arrasaten),
edo udalorea (Bizkaian)

Hau idatzi du Oscar Gonzalez Atxa (gonzalez.o a bildua justizia.eus) erabiltzaileak
(2020 eka. 17, az. (13:28)):