[itzul] repulpable

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Or, Eka 18, 11:16:19, CEST 2021

Nik ere nahiago dut hitz bakarrean ematea, jakina. " Garrantzitsuena da
euskaraz ere hitz bakarrean ematea" baieztapenak testuingurua behar du,
"garrantzitsuena da euskaraz ulertzea" baieztapenak ere testuingurua behar
lukeen bezalaxe. Testuinguru handirik gabe plazaratu zuen gaia galdegileak
(ez genekien dibulgazio-testu bat zen, testu tekniko bat zen, iragarki
baterako lema bat zen edo testu zabalago baten barneko perpaus huts bat
zen). Horregatik aipatu nuen bide ez-terminologikoa, aukera gisa, eta
bestelako burutapenak. Geroagoko beste mezu batean etorri ziren
testuinguruari buruzko zehaztapenak, eta garbi ikusten zen, galdegileak
berak adierazi bezala, definizio-itxurako parafrasia ez zela, hor, egokia.

<ore" + TU> baturak "oretu" edo "oratu" eman behar lukeen eztabaida
teorikoa da. Kontua da *oratu *eman duela Euskaltzaindiak, hala erabaki du
behintzat bere hiztegian, tradizio nagusiari erreparatuta (*Orotariko
Euskal Hiztegi*an *oratu, oratzaile, oramahai, oraska* sarrerak
daude), *albistatu,
berdatu, goldatu, merkatu, xedatu*... dauden bezala. Gaur lehen aldiz eman
beharko bagenu nola emango genuke, *oretu *egingo genuke? Ez dakit,
beharbada, baina hipotesien arloko eztabaida litzateke.

Nik ez diot arazorik ikusten *-garri* atzizkiari; eragozpena ez daukat hor,
homografian (eta eufonian) baizik.
<https://www.elhuyar.eus/>

*Alfontso Mujika Etxeberria*

*Hizkuntza eta Teknologia*

Zelai Haundi 3 - Osinalde industrialdea

20170 Usurbil (Gipuzkoa)

Tel.: (+34) 943 36 30 40 | Luzp.: 217

a.mujika a bildua elhuyar.eus |  <a.mujika a bildua elhuyar.eus>*www.elhuyar.eus*
<https://www.elhuyar.eus/>

<https://www.elhuyar.eus/>

*PRIBATUTASUN-POLITIKA* <https://www.elhuyar.eus/eu/pribatutasun-politika>

Hau idatzi du Xabier Aristegieta (allurritza a bildua gmail.com) erabiltzaileak
(2021 eka. 18, or. (08:02)):