[itzul] trufado/a

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Ost, Mar 24, 12:56:21, CET 2021

*trufa/boilur* kontuari dagokionez, kontua da euskaraz boilurrari *trufa *ere
esaten zaiola, *Euskaltzaindiaren Hiztegi*aren arabera:
trufa2

*1* iz. *Heg.* Boilurra. *Basurdeak ez die muzin egiten landare batzuen
sustraiei, tuberkuluei edota trufei ere*.

*2* iz. *Heg.* Gozogintzako krema mota, osagai nagusitzat txokolate beltz
urtua, gurina, azukre hautsa eta arrautza gorringoa dituena. *Trufazko
izozkia*.

*3* iz. *Heg.* Krema hori kakao hautsetan edo txokolate printzetan bildurik
prestatzen den bonboi itxurako gozoa. *Opilak, txokolatezko trufa ezagunak
eta hogei bat turroi mota egiten dituzte Gasteizko Goya gozotegian*.
Zergatik ageri den Euskaltermen *trufatu *galderari erantzuteko, esan
liteke *trufa *izena egonda hortik ateratzen dela *trufatu *aditza (bada
noski beste adiera bat duen *trufatu *aditza ere, tradizioduna, beste
adiera bat duen *trufa *izen tradiziodunetik eratorria). Hala ere, badirudi
nahikoa izan litekeela *trufadun *erabiltzea:* pate trufaduna, indioilar
trufaduna, turroi trufaduna*.
<https://www.elhuyar.eus/>

*Alfontso Mujika Etxeberria*

*Hizkuntza eta Teknologia*

Zelai Haundi, 3 - Osinalde industrialdea - 20170 Usurbil

Tel.: 943 36 30 40 | Luzp.: 217

a.mujika a bildua elhuyar.eus |  <a.mujika a bildua elhuyar.eus>*www.elhuyar.eus*
<https://www.elhuyar.eus/>

<https://www.elhuyar.eus/>

*LEGE OHARRA* <https://www.elhuyar.eus/eu/pribatutasun-politika>

Hau idatzi du Jon Arbizu (jarbizu a bildua traducci.com) erabiltzaileak (2021 mar.
24, az. (12:39)):