[itzul] visionario

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Iga, Mar 28, 13:14:06, CEST 2021

Elhuyarren 300 milioi hitzeko corpus berri aurreratuan (laster plazaratuko
da, edozeinek erabili ahal izateko), hau ageri da *bisionario *eskatuta:
BERRIA: «Musikariok bokaziokoak gara; bizitza ematen dugu honetan» (1)
...arekiko ikuspegi bat, nirea, baina ez dut bisionario bat izan nahi.
BERRIA: Kalakatrix (1)
... -zorionak bide batez sestaotarrei-. Bisionario, showman eta
kirolariaren arteko nahasketa mediatikoa. Bera...
WEB: http://andima.armiarma.com/gaze/gaze0301.htm (1)
uzten baldin badu behintzat. Baina ez da bisionario huts bat; gainera iluna
da bere
WEB: http://armiarma.com/andima/gaze/gaze1003.htm (1)
...tzi zuen, Swedenborg poeta suediarraren kontra: « Bisionario baten
ametsak, metafisikaren ametsak direla medio
WEB:
http://blog.gmane.org/gmane.culture.language.basque.itzul/month=20120301 (1)
, testu normaltxo batekin). Horregatik, esaldi bisionario horixe zen
(hortik "abangoardiazko") zuenganatu
WEB: http://eibar.org/blogak/e-gorblog/blog_view?month=10&year=2011 (2)
Steve Jobs bisionario bat zela esan dute askok, eta
, eta elite batentzat soilik. Horrelako beste bisionario batzuen adibideak
etortzen zaizkit burura eta ez
WEB: http://eibar.org/blogak/gabiria/42 (1)
Satortzulo bisionario hutsa da: zelan jakin du inork
WEB: http://goiena.net/blogak/superbai/hamaikak-bat%0A (1)
Sabino Arana, bisionario bat zela garbi dago, eta ikurrina
WEB: http://sustatu.com/1318567456 (3)
, eta elite batentzat soilik. Horrelako beste bisionario batzuen adibideak
etortzen zaizkit burura eta ez
Nik ere aitortzen diot zuk aipatzen duzun bisionario izaera, adibide ona
iruditzen zait WIIarena,
Steve Jobs bisionario bat zela esan dute askok, eta
WEB: http://zuzeu.com/2013/07/12/nabarroko-euskal-hiriaren-lehen-politeia
(1)
Mistiko, bisionario eta integrista gehiegixko aukeran gure herrian,
WIKIPEDIA: Jean Baudrillard (1)
...Bisionario moduan deskribatu zuen Humphrey De Battenburgei
WEB: https://twitter.com/search?q=%23ajeak (1)
bisionario izatearen ajeak bakizu... jaunari galde! ;
KLASIKOAK: Moralaren genealogia (1)
...riunfoaren egunean!" - eta orain honela jarraitzen du bisionario arrobatu
honek: "At enim supersunt alia spectacula, ille ul...
KLASIKOAK: Pentsamendu Ilustratua: Idazlan hautatuak II (1)
...ina, berehala kaltegarriak bilakatu ziren metafisika bisionario baten
abusuagatik. Metafisika horri, saiatu zelarik ordena ...
KLASIKOAK: Prolegomenoak (1)
...a pentsatzen dut, aurreko horretatik, h. d. idealismo bisionario dei
daitekeen hartatik bereizteko; nire idealismo transzend...
WEB: https://zuzeu.eus/azala/blogean-idaztea-ere-delitu-bilakatzen-denean
(1)
...pitalista, berdintasunzale, ekintzaile eta interneteko bisionario paregabe
horri. Bakea zuri, bai.
BERRIA: Plisti-plasta (1)
...o bere burua --gauza bera ez bada-- bisionario, aurrekari bilakatzeko.
SUSA: Errotik (—3—) (1)
...har.       1984aren aurretik bisionario diru-goseak hasi ziren
zabaltzen, ezinezkoa zela Bilbo erdi...

Corpusari *begitaraziodun *lema eskatuta, corpusak dio ez dagoela
horrelakorik eta, automatikoki, *begitaziodun *lema proposatzen du:

WEB: http://cineclubfas.com/programas/2017_2T.pdf (1)

emakumeen hitz              *begitazio*dunen barrena ibiliko gara;
erakutsitako sekretua izango

WEB:
http://gaur8.info/edukiak/20130824/418966/Gutako-bakoitzak-nahiko-lukeen-egunkaria
(1)

...ita, agian, ezjakintasun nabarmena ere, bai     *begitazio*dunen, bai
nostalgikoen artean; horri buruz irakurri

WEB:
http://globernance.org/wp-content/uploads/2013/05/Dossier_Euskara_baxuan.pdf
(1)

...nkizuna da pertsona etikoak hezitzea euren komunitatean      *begitazio*dun
lidergoa gauzatzeko herrialde mexikarraren hobekuntza ekono...

WEB: http://valdegovia.com/eu/valdegovia_sabiasque.asp (1)

eskuan igo omen ziren, eta jainkotiar eta             *begitazio*dunak
zigortu zituzten

WEB: http://zuzeu.com/blogak/alter-eta-ego/category/sailkatugabeak/page/2
(2)

Atentzioa eman didate, beti,      *begitazio*dun pertsonaiek. Bernard
London da horietako bat,

                *Begitazio*dun pertsonaia zen, London bezalatsu, merezi
duguna

WEB: http://zuzeu.com/blogak/alter-eta-ego/feed (3)

                *Begitazio*dun pertsonaia zen, London bezalatsu, merezi
duguna daukagu leh...

WEB: http://zuzeu.com/blogak/itsasgoran/category/sailkatugabeak (1)

...rik ere. Hori iragartzen dutenak ez dira              *begitazio*dun ero
batzuk, munduaren egoeraz kezkatuta dauden

WIKIPEDIA: Ezkioko Ama Birjina (1)

gaiaren gaineko "Los Visionarios" (euskaraz, "    *Begitazio*dunak")
eleberria argitaratu zuen. 2001an, bestetik

KLASIKOAK: Mundua nahimen eta errepresentazio gisa (1)

...tsonen biografiak, arima santu, pietista, kietista,          *begitazio*dun
jaieratsu eta abar izendatu direnenak. Horrelako biografien...

KLASIKOAK: Pentsamendu Ilustratua: Idazlan hautatuak II (1)

... magnetizatzaileak, martinistak, eta mota horretako   *begitazio*dun
horiek guztiak, antzinako eskola horren dizipulu erratuak b...
<https://www.elhuyar.eus/>

*Alfontso Mujika Etxeberria*

*Hizkuntza eta Teknologia*

Zelai Haundi, 3 - Osinalde industrialdea - 20170 Usurbil

Tel.: 943 36 30 40 | Luzp.: 217

a.mujika a bildua elhuyar.eus |  <a.mujika a bildua elhuyar.eus>*www.elhuyar.eus*
<https://www.elhuyar.eus/>

<https://www.elhuyar.eus/>

*LEGE OHARRA* <https://www.elhuyar.eus/eu/pribatutasun-politika>

Hau idatzi du oskar arana (oskar.arana a bildua gmail.com) erabiltzaileak (2021 mar.
27, lr. (18:52)):