[itzul] Zatikiak zifraz: kasu-marka marratxoarekin ala gabe?

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
As, Eka 14, 22:52:05, CEST 2022

Nire ustez, bai, zeren eta, batera zein bestera adierazi, zenbakiak
baitira. Adibidez, *0,001 =* *10–3* eta  *1 000 000 = 10**6* dira.
Horregatik, *0,001era* edo * 10–3ra* eta *1 000 000tik gora* edo *106tik
gora* idatzi beharko genuke, nire iritziz.
Zenbakiak digitu bidez adierazten ditugunean, sinboloak erabiltzen ari
gara. Eta sinboloei marratxoa jartzen diegu kasu-marka hartzen dutenean
(adibidez, neurri-unitateei: "6 *m-ko* sakonera"), baina digituek
azpimultzo berezi bat osatzen dute sinboloetan: salbuespen dira, haiekin ez
baitugu marratxoa erabiltzen kasu-markak lotzeko. Orduan, nik ulertzen
dudan moduan (eta erabiltzen dudan moduan), zenbaki erreal guztietarako
salbuespena da, zenbaki frakzionarioa izan zein notazio zientifikoa
erabiliz adierazita egon (zenbaki irudikari eta konplexuak alde batera utzi
behar dira, digituz eta letra batez adierazten baitira).
----------------------
Eta Leireren aurreko mezuari erantzunez edo: eskerrik asko "loreengatik",
baina nik neure iritzia eman besterik ez dut egin. Arautu gabeko kontuak
direnean, erabilerari eta estiloei erreparatu behar izaten diegu,
ezinbestean, eta, zorionez, estiloa nahikoa definituta eta bateratuta
dago puntu
horietan (beharbada, ez dago behar bezain ondo edo behar bezain xehe
esplizitatuta kasuistika osoa).
Bada arlo horretan berritasun bat: Euskaltzaindia euskara batuaren
ortotipografia lantzen ari da, eta, dirudienez, arau moduan plazaratuko da
(ortotipografian dena arau  gisa ematerik ez badago ere, zenbait puntutan
estilo-kontuak baitaude tartean). Ortotipografia teknikoa ere sartzen da
egitasmoan, eta, ondo bidean, oraingo hau eta antzeko zalantza asko argitu
edo zehaztuko dira lan horretan (ez dugu espero behar inolako
"iraultzarik": orain arte erabiltzaile gehienen adostasunez nagusitu den
bidetik joango da, nik uste). Hori ez da berehala izango, ordea. Aurten,
epeak betetzen badira, laburduren, siglen eta sinboloen atalak onartuko
dira.

Hau idatzi du imanol salegi (isuuis a bildua gmail.com) erabiltzaileak (2022 eka.
14, ar. (18:48)):

--
<https://www.elhuyar.eus/>